دوستان عزیز ، در این چند روز اخیر ، پیام های زیادی در تلگرام گذاشته بودید با این مضمون که فلان سایت باز نمی شود و یا آیا فلان سایت بسته شده و پیام هایی مشابه این . 

دوست عزیزی هم به WhoIs سر زده بود و کشف کرده بود که دامین فلان سایت کمتر از یک سال اعتبار دارد و همین باعث شده بود که بگوید سایتی که معرفی شده اعتبار لازم را ندارد . البته موارد دیگری هم هست که در زمان خودش به آن خواهیم پرداخت . اما امشب در مورد باز نشدن سایتها توضیحاتی را تقدیم می کنم و امیدوارم دوستان جواب سوال های خود را بگیرند :

اجازه دهید قبل از هر چیز توضیحاتی را در مورد دامین یا دامنه سایت بنویسم . 

دامین یا دامنه ، همان آدرسی هست که شما در آدرس بار ، تایپ می کنید تا سایت یا وبلاگ موردنظرتان لود شود . دامین باید توسط صاحب سایت خریداری شود . البته خریداری یک دامین دائمی نیست و صاحب سایت باید آن را در پروسه های زمانی 1 تا 10 سال تمدید نماید ، بنابراین شما اگر به سایت WhoIs مراجعه کنید و اطلاعات دامنه هر سایتی را بخواهید ، به شما نام صاحب فعلی و مدت زمان باقی مانده از اعتبار را به شما خواهد داد و این به معنای معتبر بودن یا نبودن یک سایت نیست . مثلا اگر شما دامنه یک سایت را چک کنید و ببینید 4 روز اعتبار دارد ، این به آن معناست که صاحب دامین 4 روز مهلت دارد تا خرید خود را تمدید کند . البته توجه داشته باشد که وبلاگ ها از این موضوع مستثنا هستند و ما برای دامنه ای که سرویس دهنده به ما داده ، هیچ هزینه ای را نمی پردازیم .

و اما موضوع اصلی که همان باز نشدن سایت های کسب درآمد می باشد . 

دوستان عزیزم ، سایت های کسب درآمد و یا هر سایت و فروشگاه آنلاینی امکان دارد که گاهی در زمان مراجعه پیام خطا دهد . دلیل باز نشدن یک صفحه اینترنتی می تواند به چند دلیل باشد :

اول : آن سایت در حال بروزرسانی می باشد . در این حالت بسیاری از سایت ها صفحه ای را طراحی کرده اند که به مراجعه کنندگان خبررسانی می کند و البته که بعضی از سایت ها هم چنین صفحه ای را نداشته و فقط صفحه لود نشده و پیام خطا می دهد . این حالت ممکن است تا 2 ساعت طول بکشد . 

دوم : هاست در حال بروزرسانی می باشد . هاست همان فضای آنلاینی هست که تمام اطلاعات سایت در آن ذخیره می شود و اگر هاست در حال بروزرسانی باشد هم سایت لود نخواهد شد . البته در این حالت حداکثر ظرف مدت نیم ساعت مشکل حل شده و شما می توانید به سایت مراجعه کنید . 

سوم : خطای سرور پیش بیاید . همانطور که ممکن است ویندوز شما ناگهان اصطلاحا بپرد ، سیستم عامل سرورهای مرکزی سایت نیز ممکن است گاهی دچار خطا شوند . در این حالت صفحه ای شبیه به عکس این پست نمایش داده شده و اعلام می شود که سایت در حالت OffLine است . این مشکل هم بین نیم تا 3 ساعت حل خواهد شد . 

چهارم : مشکل در اتصال سرویس دهنده اینترنتی پیش می آید . در این حالت شما می توانید با ریستارت کردن مودم و یا حتی سیستم خود ، مشکل را حل نمایید . به همین خاطر توصیه من به شما این است که اگر به مشکل اینچنینی برخوردید ، قبل از هر کار اول مودم خود را خاموش کرده و بعد از یک دقیقه دوباره روشن نمایید . لازم به ذکر است بگویم که ممکن است فقط یک سایت باز نشود و بقیه سایت ها بدون مشکل لود شوند . 


و در آخر باید اضافه کنم که طبق تصمیمی که اخیرا با کمک دوستان گرفتیم ، قرار بر این شد که فقط سایت هایی را معرفی کنیم که حداقل 5 بار ، برداشت موفق داشته ایم و اگر هر نوع بی انضباطی در پرداخت و یا مشکلات دیگر وجود داشته باشد ، سایت از وبلاگ حذف شده و اطلاع رسانی خواهیم کرد . پس با خیال راحت عضو شوید و کسب درآمد کنید . 

ما پشتیبان شما هستیم .

موفق باشید .